A Pécsi Biblia Baptista Gyülekezet Vendégkönyve

Biblia Baptista Gyülekezet Pécs | Vendégkönyv megtekintése | Írok a vendégkönyvbe

Oldal megjelenítése: 1/3. Oldalak száma: 1 2 3

Szerző: Üzenet:
Név: varga zoltan
E-mail cím: vargazoltan243@gmail.com

 

Privát üzenet. Kattints ide a megtekintéshez.


Beküldve: 2018. Dec. 25. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: varga zoltan
E-mail cím: zola67@gmail.hu

 

Privát üzenet. Kattints ide a megtekintéshez.


Beküldve: 2016. Dec. 4. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: Tar László Péter
E-mail cím: tarlaszlopeter@freemail.hu
Tisztelt cím!
2014.dec.7. Prédikációk cím alatt olvastam a következő gondolatot: "Ahol a bor áldások között szerepel, ott mindig alkoholmentes szőlő vagy más gyümölcsitalt kell érteni alatta."
Ez a gondolat véleményem szerint nem biblikus. Elsőként azért nem mert a gyümölcslé és a bor két különböző dolog. Másrészt a kánai menyegzőnél a násznagy ezt mondja: "Minden ember a jó bort adja fel először, és amikor megittasodtak, akkor a silányabbat." Tehát a jó bortól, amit Jézus csodatétele után ittak, meglehetett részegedni, bár egyértelmű, hogy Jézus áldásként és nem részegeskedés céljából tette a csodát. Hogy valami áldás vagy átok, az sok esetben függ a mennyiségtől. Ez különösen igaz például gyógyszerek esetében, de igaz az internetezésre, a sportra és az élet szinte minden területére. Még egy bibliai helyet had említsek, ahol biztosan alkohol tartalmú bort dicsér Jézus: Lk.5, 39: "Aki óbort ivott, az nem akar újat, mert ezt mondja: Az óbor a jó" Az óbor nem lehet alkohol nélküli ital, hiszen a gyümölcslé már kis idő után is erjedésnek indul, ez különösen igaz a meleg éghajlatú területekre, mint pl. Izráel.
Természetesen egyetértek azzal, hogy a részegeskedés méltatlan a keresztyénekhez és bűn, de a bort bizony áldásként adja az Úr, az már más kérdés hogy, ha az áldással nem úgy élünk, ahogyan azt Isten várja, akkor átokká lehet. Ilyen lehet például a házasság is.

Bibliabaptista válasz: Kedves Péter!
A borral kapcsolatos tanítás elolvasható az alábbi helyeken:
http://www.letkerdeseink.hu/index.php /a-keresztyen-es-a-bor-1-osz.html
http://www.le tkerdeseink.hu/index.php/a-keresztyen-es-a-bor-2-u sz-1.html
http://www.letkerdeseink.hu/index.php /a-keresztyen-es-a-bor-3-borivas-mertekkel.html
Itt megtalálható az is, miért nem alkoholtartalmú borokról van szó az említett két példában.
Üdvözlettel: Hoffmann József, Biblia Baptista Gyülekezet


Beküldve: 2016. Nov. 12. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: "Egy olvasó"

 

Privát üzenet. Kattints ide a megtekintéshez.


Beküldve: 2016. Mar. 5. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: Zilai Olga
E-mail cím: zilaiolga@gmail.com
Köszönöm Önöknek a reinkarn***óról szóló magyarázatot a biblia szemszögéből nézve. Sok ismerősö van,akik már egem is majdnem félre vezettek,ezzel a mesével.Köszönöm Istennek,hogy nem engedte,és ide vezetett az Önök oldalára. :-) Gyülekezetet keresek,mert itt kint nem vagyok biztonságban. Sok sikert a munkájukhoz! Tistelettel:Zilai Olga
Beküldve: 2016. Mar. 2. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: Zoli
E-mail cím: guru28@freemail.hu
Köszönöm a válaszokat, a szombat kérdését sikerült rendeznem magamba. A karácsonyt még nem teljesen, nem értem mit keres a fenyőfa csillaggal a tetején az imatermekbe... de majd ezzel is megbékélek, tudom nem ez a lényeg. A pokol kérdését nem jól tettem fel, de látom, hogy az "örök" szó a bibliába nem egyforma időegséget jelent: korszakokat, időszakokat, vagy ténylegesen végtelen időt jelent. Hiszem hogy az ítélet igazságos lesz.
Az Úr áldja meg a szolgálatotokat.
Beküldve: 2015. Oct. 7. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: Sandor
E-mail cím: guru28@freemail.hu
Köszönöm a választ, szerintem ez így nálam is rendben van. :-)
Még három kérdés fogalakoztat, amit nem igazán értek:
1. miért ünnepeljük Jézus születését Karácsonykor, amikor tudjuk, hogy Ő Ősszel született, és karácsony napján dec.25-én eredetileg a Nap istent imádták a pogányok..... Tudom hogy anno az volt a cél, hogy az akkor ünneplő pogányok áttérjenek...
2. Az mennyire helyes, hogy vasárnap tartjuk a nyugalom napját Szombat helyett, amikor ez ráadásul "kőbe" van vésve és ugye a törvény nem lett eltörölve. Jézus is szombaton tanított a zsinagógákba....
3. A Pokol a gonoszok számára fenntartott örök kínszenvedést jelenti-e?

A válaszokat előre is köszönöm.

Bibliabaptista válasz: Kedves Sándor!

1) Ami bizonyos, hogy Jézus születésekor nem tél volt, különben a pásztorok nem lettek volna kint a mezőn. Jézus születésének megünneplésére nem tartalmaz kijelentést az Újszövetség. De nem is tiltja. Mivel a pontos dátumot nem ismerjük, lényegében mindegy, mikor ünnepeljük meg. Nem az a fontos ugyanis, hogy MIKOR született Jézus, hanem, hogy MEGSZÜLETETT! Nincs értelme változtatni a már megszokott dátumon. Az sem lényeges ma már, hogy egykor mit ünnepeltek ezen a napon. Senki nem gondol ma már Karácsony kapcsán a régi pogány ünnepre. Sajnos Jézusra is egyre kevésbé...
2) A keresztyének nem tartanak vasárnapot! Az volna a kívánatos, ha ki teljesen ki is iktatnánk a szótárunkból a "vasárnapot tartani" fogalmat. A vasárnap NEM keresztyén szombat! Nem helyezte át senki a szombatot vasárnapra, a két napnak semmi köze egymáshoz! A szombat a Törvény része volt, azonban a Törvény már nincs érvényben. A Törvény vége Krisztus... (Róm 10:4)
Jézus szombaton tanított a zsinagógában, mert a zsidók szombaton voltak a zsinagógában. Ma a tanárok hétfőtől péntekig tanítanak az iskolákban. Miért? Mert a gyerekek is ekkor vannak az iskolában.
Bővebben írtam erről itt: http://www.letkerdeseink.hu/index.php/toerveny-vag y-kegyelem.html
Illetve David Potter lelkipásztor tanított erről nemrégiben. Meghallgatható a honlapunkon a "Tanítások hangfelvételei" oldalon a Vasárnapi iskolai tanítások között "A keresztyén és a Törvény 1-2" címmel.
3) Igen, a Pokol a meg nem tért emberek számára az örök szenvedés helye. Konkrétabban a Pokol az, ahova most kerülnek a hitetlenül meghaltak. Ez is szörnyű hely, azonban az idők végén a Pokolban lévő lelkek is feltámadnak ítéletre, majd ezután a Tűznek tavába kerülnek örök szenvedésre.

Remélem válaszaim kielégítőek voltak!
Áldja meg az Úr!
Hoffman József


Beküldve: 2015. Sep. 29. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: Sandor
E-mail cím: guru28@freemail.hu
Szia!
"hogy az újszövetség írói Jézus Krisztust Istennek és az Atyával egyenlőnek tartották."
Erről talán érdemes Jézust is "meghallgatni", nem?
Hogy Ő az atyával egy volt, az nem azt jelenti, hogy egyenlőek! Jézus sosem mondott ilyet, még ha Pál /Fil. 2.6/ utalt ilyesmire. Hiszem a Szentháromságot, de nálam a sorrend még mindig megvan, Atya, Fiú, Szentlélek. És véleményem szerint ha nem hangsúlyoznánk, hogy egyenlőek,/Babtista hitvallásba se olvasok ilyet/ talán mások is jobban megértenék a Szentháromság titkát, ill. nem tudnák támadni.
Én így látom. és Te?

Bibliabaptista válasz: Kedves Sándor!
Mint a kapcsolattartásért felelős tagja a gyülekezetnek válaszolok a hozzászólására, melyet köszönettel fogadtunk.

A Szentháromság titkát teljes mértékben senki ember nem tudja megérteni. Mert Isten útjai, gondolatai, és egész lénye sokkal magasabb annál, mintsem mi azt felfoghatnánk. Támadni pedig fogják a Szentháromságot, attól függetlenül, hogy mennyire jól igyekszünk azt a részét megmagyarázni belőle, amit Isten kijelentett róla. Ez pedig az ember gonosz szíve miatt van.
Persze igyekezhetünk, hogy körültekintően magyarázzuk, amit az Ige tanít a Szentháromságról, hogy pontatlan fogalmazással ne adjunk támadási felületeket. Mivel egyikünk sem tökéletes, előfordulhat, hogy mégsem sikerül ezt elég jól tennünk.

Jézus olyan tekintetben egyenlő az Atyával, hogy Ő is Isten (Jn. 5:18). Jézus nem az Atya, és az Atya nem Jézus! Ők különböző személyek, akik a Szent Lélekkel együtt az Egyetlen Isten. Az Atya feje a Krisztusnak, de nem olyan értelemben, hogy nagyobb istenségére nézve. Az Atya és a Fiú egyenlőek hatalmukat és minden isteni tulajdonságukat tekintve. Ahogyan a férfi feje az asszonynak, az sem jelenti azt, hogy a férfi felsőbbrendű az asszonynál (1Kor 11:3). A fej azt jelenti, hogy a férfié a vezető szerep. De csak ennyi. Amúgy férfi és nő egyenlőek, egyformán emberek. Ugyanez vonatkozik az Atya és Jézus Krisztus kapcsolatára is.

Ahogyan tehát a "Isten-e Jézus Krisztus?" című cikkből egyébként úgy vélem világosan kiderül, az ÚSZ írói nem olyan értelemben tekintették Jézus Krisztust Istennel és az Atyával egyenlőnek, hogy ők ugyanazon személyek lennének, hanem istenségükre nézve tekintették őket egyenlőnek. Ahogyan mi a férfit és az asszonyt egyformán embernek tekintjük.
Ha nem hangsúlyozzuk, hogy az Atya és a Fiú egyenlőek, tehát egyformán Istenek mindketten, akkor ez oda vezethet - és vezet is -, hogy némelyek elutasítják Jézus Krisztus Istenségét, és teremtménynek tartják Őt. Egy teremtmény viszont nem tud megváltani bennünket bűneinkből, erre csak maga Isten képes. Ez a feladatot Isten mindig magánál tartotta, a teljes üdvtörténet során. Nem adta ki "alvállalkozónak" egy általa teremtett lénynek. Ezért fontos hangsúlyozni, hogy Jézus és az Atya Istenségükre nézve egyenlőek, de fenntartva azt is, hogy személyükre nézve viszont különbözőek.
Mi így látjuk ezt.

Üdvözlettel:
Hoffman József


Beküldve: 2015. Sep. 27. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: Benji
E-mail cím: xobenjiox@euromail.hu
Szia(sztok) 13 éves vagyok szeretem az ÚR Jézust és szeretnék a mennybe jutni sokat segittetetek ezzel. köszönöm :)
Beküldve: 2015. Aug. 11. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  
Szerző: Üzenet:
Név: Sándor
Kedves Testvérem!

Nagy haszonnal és érdeklődéssel olvastam a Jézus Istenségét János evangéliuma alapján tárgyaló részt.

Iszonyú nehéz harcaim vannak egy Jehova-tanú kollégámmal, akit nagyon kedvelek, de bosszant és elrémiszt a hályog a szemén.

Az elmúlt hetekben - hogy segíthessek neki megtérni Krisztushoz - rengeteg igét, bibliamagyarázatot, fordításelméletet olvasgattam, sőt még magyar lábjegyzetes görög újszövetség-elemzésbe is kezdtem, hátha. :)

Néha hasztalannak érzem, néha megfáraszt ez a misszió, de erőt merítettem ebből az írásból. Nagyon hasznos volt és informatív!

Köszönettel:
Sándor
Beküldve: 2015. May. 7. Üzenet törlése  Válasz az üzenetre  IP cím megtekintése  

Oldalak száma: 1 2 3

left column bottom