Hoffman József: A keresztyén és a bor (2). A bor az Újszövetségben. |
Igeszakasz: János 2:1-11 |
Az ÚSZ az oinosz szót használja a borra, mi a héber jajin megfelelője, és általános értelemben minden szőlőből, de más gyümölcsökből is készült
italt jelent. Lehet alkoholos, és alkoholmentes is, mint ahogyan majd látni fogjuk. Egy esetben használatos a gelukosz, mint „édes bor”, az Apcsel. 2:13-ban,
ahol azzal vádolták a zsidók az apostolokat, hogy ettől részegedtek meg. Ez azonban csak egy rosszindulatú vád volt, melyet az apostolok visszautasítottak.
Főképpen, hogy „édes bortól”, tehát alkoholmentes szőlőlétől, musttól nem is lehet megrészegedni. Most tehát sorra vesszük a oinosz, a bor előfordulásait az ÚSZ-ben. Továbbá azokat a helyeket is, ahol a szó ugyan nem szerepel, de utalás lehetséges rá, hogy ezt fogyasztották. Ezeket az eseteket vizsgáljuk meg: - A kánai menyegző (János 2:1-11) - Borok ás tömlők (Máté 9:17) - Bemerítő János és a borivás (Lk. 1:15) - Jézus falánk volt és részeges? (Lk. 7:33-34) - Az irgalmas szamaritánus (Lk. 10:34) - Jézus a kereszten (Máté 27:34,48; János 19:28-30) A tanítás teljes szövege elolvasható itt |
Meghallgatás |
cimkék: bor, Újszövetség, Jézus, tömlők, Kána, új bor, ecet, Posca |
David Potter: A bibliai nevek profetikus üzenete |
Igeszakasz: 1 Mózes 5:21-29 |
Isten bármire hajlandó, hogy közösségben lehessen velünk. Még arra is, hogy emberré váljon. |
Meghallgatás |
cimkék: nevek, Jézus, Emmánuel, Immánuel, Methuséláh, Noé, Siló |
« 2014.12.17 | Összes hangfelvétel | 2014.12.25 » |
Ha a hallottak felkeltették az érdeklődésedet, látogass el hozzánk, hívj bennünket,
vagy írj a Vendégkönyvbe